Title: Advanced power transmission system نظام متقدم لناقل القدرة
Authors: Bayomi Nazih N
Saleh Mohamed A
Abd ElMaksoud Rafea M
Issue Date: 2012
Citation: Advanced power transmission system نظام متقدم لناقل القدرة Rafea M Abd ElMaksoud Nazih N Bayomi and Mohamed A SalehJournal of King Abdulaziz University engineering sciences King Abdulaziz UniversityVol 23 no 2 (1433 H 2012) p p 191207Abd ElMaksoud Rafea MBayomi Nazih NSaleh Mohamed A
Abstract: Different researches are adopted to modify and enhance automatic transmission by every means whereas torque converter that represents the most important component in such transmission suffers from some problems that are not completely solved In this paper power transmission system is herein introduced as a unique power transmission system that is not affected by torque converter problems This power transmission operates with power splitting concept and is composed of conventional torque converter connected to planetary sets Three clutches are used to shift the operating modes and unique positive displacement hydraulic couplings are utilized to regulate performance in power paths Also a modified model used to predict torque converter performance is utilized with planetary gear kinetics to assess the transmission performance Moreover the present system operates with high performance Unlike the automatic transmission that operates in line the present system operates with infinity number of operational bands for each engine speed
تستخدم البحوث المختلفة في تعديل وتحسين ناقل القدرة الأوتوماتيكي بكل الوسائل الممكنة حيث يعاني محول العزم الذي يمثل أهم عنصر في ناقل القدرة من بعض المشاكل التي لم يتم حلها بشكل كامل في هذا البحث يتم تقديم ناقل قدرة فريد من نوعه لا يتأثر بمشاكل محول العزم يعمل ناقل القدرة هذا مع مفهوم تقسيم القدرة الذي يتكون من محول عزم تقليدي متصل بمجموعات تروس كواكبية وتستخدم ثلاثة قوابض لتحول أوضاع التشغيل وكذلك قوابض هيدروليكية فريدة ذات أنوع موجبة الإزاحة لتنظيم الأداء في مسارات القدرة أيضا يستخدم نموذج معدل يتنبأ بأداء محول العزم مع التحليل الحركي للتروس الكوكبية لتقييم أداء ناقل القدرة بالإضافة إلي ذلك فإن النظام الحالي يعمل بأداء عال ويعمل النظام الحالي مع عدد لا نهائي من نطاقات التشغيل لكل سرعة محرك خلافا للناقل الأوتوماتيكي الذى يكون أداؤه خطيا
URI: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/26298
Appears in Collections:English Articles

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

Number of visits :929
Number of Downloads :0
Login To Add Comment or Review

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.