Title: A single period inventory problem with quadratic demand distribution under the influence of marketing policies مشكلة الجرد أحادية الفترة مع التوزيع التربيعي للطلب في ظل أثر سياسات التسويق
Authors: Bhandari R M
Sharma P K
Issue Date: 2000
Citation: A single period inventory problem with quadratic demand distribution under the influence of marketing policies مشكلة الجرد أحادية الفترة مع التوزيع التربيعي للطلب في ظل أثر سياسات التسويق R M Bhandari and P K SharmaJournal of King Abdulaziz University engineering sciences King Abdulaziz UniversityVol 12 no 2 (1420 H 2000) p p 117127Bhandari R MSharma P K
Abstract: A singleperiod inventory problem is considered where demand is taken to be quadratic in nature The model contains usual ingredients of a newsboy problem sale price purchase cost salvage value and shortage cost In addition there is a cost per unit of marketing effort and the demand distribution is stochastically increasing in that effort It is assumed that the distribution of demand can be shifted up by an increase in sales effort The paper deals with the simultaneous determination of optimal order quantity and sales effort The optimum profit associated with optimum marketing effort is also determined The sensitivity analysis of the results is provided to consider variation in optimal order quantity and sales effort with the changes in unit sales price unit purchase cost unit salvage value unit shortage cost and cost per unit of marketing effort
تم التعرض لمسألة جرد أحادية الفترة حيث اعتبر الطلب تربيعيا في طبيعته تم استعمال نموذج يتضمن المكونات التقليدية لمثل هذه المسألة سعر البيع وتكلفة الشراء وقيمة التخليص وتكلفة العجز أو النقصان وبالإضافة إلى ذلك أضيفت تكلفة لكل وحدة من جهد التسويق، واعتبر توزيع الطلب دالة متزايدة عشوائيا في ذلك الجهد وجرى افتراض أن توزيع الطلب يمكن زحزحته لأعلى عن طريق زيادة جهد المبيعات تناولت الورقة مسألة التقرير الآني للقيمتين المثليين لكمية المطلوب وجهد المبيعات كذلك تم تحديد الربح الأمثل المرتبط بجهد التسويق الأمثل تم عمل تحليل الحساسية النتائج وذلك باعتبار التغيرات في كمية المطلوب المثلى وجهد المبيعات الناشئة عن التغيرات في سعر البيع للوحدة وتكلفة الشراء للوحدة وقيمة التخليص للوحدة وكلفة العجز للوحدة وكلفة جهد التسويق لكل وحدة
URI: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/16034
Appears in Collections:English Articles

Files in This Item:

File Description SizeFormat
U08M01V12I02A02.pdf185.66 kBAdobe PDFView/Open
Number of visits :202
Number of Downloads :51
Login To Add Comment or Review

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.