Title: Using Alice to teach novice programmers OOP concepts استخدام الـس (ALICE) لتدريس حديثي البرمجة مفهوم (OOP)
Authors: AlNuaim Hana A
AlLinjawi Arwa A
Issue Date: 2010
Citation: Using Alice to teach novice programmers OOP concepts استخدام الـس (ALICE) لتدريس حديثي البرمجة مفهوم (OOP) Arwa A AlLinjawi and Hana A AlNuaimJournal of King AbdulAziz University science King Abdulaziz UniversityVol 22 No 1 (1431 H 2010) p p 5968AlLinjawi Arwa AAlNuaim Hana A
Abstract: إن هدف المجتمع التعليمي لعلوم الحاسبات عند تعليمهم برمجة الـ (OO) هو السماح بتطوير إنتاجية المبرمجين، رفع مستوى المرونة والقوة، تحسين للهيكلية كصورة واقعية باستخدام الـ (Object)، وزيادة إعادة استخدام شفرات البرمجة إن ربط حلقة الوصل بين كتابة خطوات الـ (Algorithm) وإنشاء خاصية البرمجة، تعتمد إلى حد كبير على خبرة الطالب في هيئة وبيئة البرنامج، وكيفية تغير الحالة عندما يتم تنفيذ البرنامج المنشأ بعض التقنيات الجديدة التي تسمح للطالب بربط حلقة الوصل بين كتابة خطوات الـ (Algorithm) وإنشاء خاصية البرمجة متمركزة على رؤية الـ (Objects) وسلوكياتها باستخدام بيئة رسومات حركية ثلاثية الأبعاد، مثل الس (ALICE) إن الغرض من هذه الرسالة التعليمية هو تقييم أداء حديثي البرمجة في جامعة الملك عبد العزيز، شطر الطالبات، قسم علوم حاسبات، وفعالية بيئة الرؤية كألس (ALICE) في تعليم مفاهيم برمجة الـ OO بمثل مفهوم الوراثة
One of the objective of the Computer Science (CS) educational community when teaching Object Oriented Programming (OOP) is to improve programmer productivity and improve modelling of the realworld using objects Some of the new techniques that allow the students to make the connection between steps in developing an algorithm for problem solving are centered on the visualization of objects and their behaviors using 3D animation environments such as Alice It is the purpose of this research to assess the performance of novice programmers in KAU’s female CS department in Saudi Arabia and the effectiveness of the visualization environments–Alice– in teaching inheritance as a concept of OOP
URI: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/15056
Appears in Collections:English Articles

Files in This Item:

File Description SizeFormat
U08M02V22I01A20.pdf286.45 kBAdobe PDFView/Open
Number of visits :217
Number of Downloads :86
Login To Add Comment or Review

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.