Titre: Utilization of GERT in modeling higher education system استخدام طريقة جرت لبناء نموذج لنظام التعليم العالي
Auteur(s): Aljiffry M Sadik
Ahmed S Hasanuddin
Baliliah M A
Date de publication: 1991
Référence bibliographique: Utilization of GERT in modeling higher education system استخدام طريقة جرت لبناء نموذج لنظام التعليم العالي S Hasanuddin Ahmed M Sadik Aljiffry and M A BaliliahJournal of King Abdulaziz University engineering sciences King Abdulaziz UniversityVol 3 (1411 H 1991) p p 4760Ahmed S HasanuddinAljiffry M SadikBaliliah M A
Résumé: برغم اتساع تطبيق طريقة التقييم والمراجعة بالرسم (جرت) على العديد من المشاكل الصناعية والإدارية، إلا أن تطبيقاتها في المجال التعليمي قليلة ومحدودة وفي هذا البحث تم تطبيق طريقة جرت على نظام التعليم العالي بالمملكة العربية السعودية بهدف تحديد متوسط المدة التي يجب أن يقضيها الطالب في الجامعة قبل حصوله على شهادة البكالوريوس، وكذلك احتمال تخرجه من الجامعة بعد الالتحاق بها، بجانب إيجاد متوسطة عدد الطلبة المتخرجين سنويا بمعامل ثقة يصل إلى 99 % وقد تم تطوير برنامج على الحاسب الشخصي يقوم بهذه المهمة مستخدما البيانات الإحصائية التي أمكن الحصول عليها عن خريجي كلية الهندسة بجامعة الملك عبد العزيز
The graphical evaluation and review technique (GERT) has been applied to many industrial and managerial problems However its application in the educational field is very limited In this paper we have demonstrated that GERT can be applied to higher educational system in Saudi Arabia to determine the mean time spent by a student before graduation with a B Sc degree as well as the expected probability of his graduation The 99 percent confidence interval around the mean number of graduates per year is also derived A computer program on PC has been developed for this purpose Data collected from the Faculty of Engineering at King Abdulaziz University are used to illustrate the application of this technique and the developed PC package
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/14702
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U08M01V03I01A04.pdf536.6 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :221
Number of Downloads :61
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.