Study of safety effectiveness of pedestrian cross walks using traffic conflicts
Auteur(s):
AISenan Shukri H Ergun Gokmen
Date de publication:
1990
Référence bibliographique:
Study of safety effectiveness of pedestrian cross walks using traffic conflicts Gokmen Ergun and Shukri AISenanThe Arabian journal for science and engineering المجلة العربية للعلوم والهندسة Univeristy of Petroleum and MineralsVol 15 no 4A (October 1990) p p 517524Ergun GokmenAISenan Shukri H
Résumé:
Although less than one percent of all urban motor accidents involve pedestrians percent of all urban accident fatalities are pedestrians Crosswalks are used for the orderly crossing of roadways by pedestrians in order to reduce pedestrian accidents However research related to the safety effectiveness of painted crosswalks indicates some conflicting results This study aims to make a further teest of the usefulness of painted crosswalks at urban intersections pedestriancrossing conflicts and pedestriancrossing violations which were counted from videorecordings taken at various intersections were used for testing the effectiveness of the crosswalks Nine signalized and seven uncontrolled intersection approaches were studied for two 30 minutes periods results indicate that crosswalks are effective in reducing the most frequent types of con icts at signalized intersections No bene ts were observed at uncontrolled intersections بالرغم من أن تورط المشاة في حوادث السيارات داخل المدن يشكل أقل من واحد بالمائة فإن 376 % من الوفيات في هذه الحوادث هم من المشاة إن خطوط المشاة تستخدم لتنظيم عبور المشاة في الطرقات من أجل تقليل الحوادث، ولكن البحوث المتعلقة بفوائد الخطوط المعلمة تشير إلى تناقص النتائج وهدف هذه الدراسة إجراء اختبارات إضافية لمعرفة فائدة هذه الخطوط في تقاطعات المدينة وقد استخدم في هذه الدراسة التصوير التلفازي لإحصاء التضارب الناتج بين المركبات والمشاة ومخالفات المشاة في قطع الشارع وقد استخدمت هذه الإحصاءات لاختبار فائدة هذه الخطوط ولقد كانت العينة تشمل تسعة تقاطعات التي تحكم بإشارات الضوئية، وسبعة تقاطعات غير متحكم بها مطلقا ولقد درست كل من هذه التقاطعات على فترتين لمدة ثلاثين دقيقة والنتائج تشير إلى فائد الخطوط للتقليل من الاضطرابات بين المشاة والمركبات عند التقاطعات الموجود بها إشارات ضوئية إضافة إلى عدم عدم نفعية هذه الخطوط عند التقاطعات غير المتحكم بها إطلاقا