Titre: Analysis of an ACDC fullcontrolled converter supplying two DCseriesmotor loads
Auteur(s): AlHindawi Mohamed M
Date de publication: 2000
Référence bibliographique: Analysis of an ACDC fullcontrolled converter supplying two DCseriesmotor loads Mohammed M AlHindawi [et al]The Arabian journal for science and engineering المجلة العربية للعلوم والهندسة Univeristy of Petroleum and MineralsVol 25 no 1B (April 2000) p p 3146AlHindawi Mohamed M
Résumé: Phasecontrolled converters are widely used because these converters are simple less expensive reliable and do not require any communication circuit Series motors are extensively used in many applications that require both high starting torque and essentially constant horsepower This paper is concerned with the detailed study of the performance characteristics of an ACDC fullcontrolled converter supplying two DCseriesmotor loads The converterloads combination is simulated on a digital computer Different modes of operation (continuous and discontinuous converter currents) are considered The critical ring angle at which the mode of operation changes from one mode to another is deduced The performance characteristics such as input power factor supply current distortion factor supply current fundamental power factor torquespeed and motor current ripple factor have been derived and studied for both constant ring angle and constant load power of one motor Waveforms for each load current and converter current are investigated for different modes of operation
المقومات المحكومة بزاوية الطور تستعمل بكثرة، لأنها بسيطة، وتكلفتها قليلة، وسريعة الاستجابة، وعالية الكفاءة، ويعول عليها، ولا تحتاج إلى دوائر قطع كما يشيع استخدام محركات التوال في التطبيقات التي تحتاج إلى عزوم عالية عند بداية التشغيل، وكذلك التي تحتاج إلى قدرات ثابتة يعنى هذا البحث بدراسة مفصلة (باستخدام الحاسوب) لخصائص وتحليلات المقوم المحكوم بالطور ذي الأربعة ثايرستورات المغذي لمحركي توال، (حيث أن خصائص وتحليلات المقوم المغذي لمحرك واحد لا تنطبق في هذه الحالة) وقد تمت هذه الدراسة لكل من نسقي تيار المقوم (نسق التيار المتصل، ونسق التيار المتقطع) فالبحث يقدم معادلة زاوية الإشعال الحرجة التي عندها يتحول تيار المقوم من متصل إلى منقطع، ويقدم أيضا دراسة مستفيضة ومعادلات لكل من معامل قدرة مدخل المقوم، ومعامل التشويه في تيار المنبع، وتغير العزوم مع السرعات، ومعامل تموج تيار كل محرك وقد تمت هذه الدراسة لكل من حالتي ثبات زاوية الإشعال، وثبات قدرة أحد المحركين وللتوضيح قدم البحث نماذج من الأشكال الموجبة للتيارات والفولطيات المختلفة تحت ظروف تشغيل متنوعة
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/3118
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U05m01v25i01i01ba03.pdf885.05 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :245
Number of Downloads :116
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.