Titre: Customer satisfaction improvement for sales points of mobile companies with an application example تحسين رضا العملاء في نقاط البيع لشركات المحمول مع مثال تطبيقي
Auteur(s): Hassan Saied Ali
Kabli Mohammad Reda
Date de publication: 2012
Référence bibliographique: Customer satisfaction improvement for sales points of mobile companies with an application example تحسين رضا العملاء في نقاط البيع لشركات المحمول مع مثال تطبيقي Saied Ali Hassan and Mohammad Reda KabliJournal of King AbdulAziz University computing & information technology King Abdulaziz UniversityVol 1 no 1 (2012 1434 H) p p 115133Hassan Saied AliKabli Mohammad Reda
Résumé: الهاتف المحمول هو جهاز إلكتروني يستخدم شبكة من المواقع الخلوية ويقدم خدمات الدعم للرسائل النصية ورسائل الوسائط المتعددة للصور ومقاطع الفيديو تركز هذه الورقة على نقاط البيع للهاتف المحمول بهدف التنبؤ والجدولة الزمنية اقتصاديا لعدد نقاط البيع المستخدمة للحصول على أعلى مستويات لرضا العملاء الهدف الأساسي هو تحديد أفضل عدد من نقاط البيع لخفض وقت الانتظار للعملاء وقد تم جمع البيانات من الماكينات الأوتوماتيكية عند نقطة مبيعات معينة في مدينة جدة لعام 2011 م وقد تم إجراء المحاكاة للنظام باستخدام لغة البرمجة الخاصة أرينا البيانات المطلوبة هي متوسط عدد التذاكر التي أخذت، ومتوسط وقت الخدمة، وإجمالي عدد الزبائن الذين تم خدمتهم، وعدد الزبائن الذين يتركون النظام وعدد الموظفين وقد حقق أفضل السيناريوهات المقترحة ربحا صافيا قدره 1509506 ريال سعودي، مع وقت إجمالي للنظام قدره 453 ثانية بنسبة تخفيض 72 % وقد انخفض عدد الزبائن الغير راضين بنسبة 77 %، وارتفع عدد العملاء الراضين بنسبة 374 %، كما ارتفع صافي الربح بنسبة 26 % على الرغم من زيادة عدد الموظفين
A mobile phone is a portable electronic device that uses a network of cell sites and supports SMS services for text messaging and MMS for photos and videos This paper focuses on mobile's sales points to predict and economically schedule numbers of sales executives for highest customer satisfaction Primary goal is to determine the best number of opened workstations to decrease customers waiting time Data were collected from Qmatic system at a sales point in Jeddah for 2011 Simulation was done using Arena Required data were average number of tickets taken average service time total number of customers served total number of customers not show and number of resources The best scenario attained a net profit of SR 1509506 with total system time of 453 seconds which was decreased by 72 % Number of unsatisfied customers was decreased by 77 % number of satisfied customers increased by 374 % and net profit increased by 62% despite increasing number of employees
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/26240
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Il n'y a pas de fichiers associés à ce document.

Number of visits :227
Number of Downloads :0
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.