Titre: A close look at Saudi EFL teachers preparation in language testing نظرة عن قرب إلى تدريب معلمي الإنجليزية كلغة أجنبية السعوديين في التقويم اللغوي
Auteur(s): Al Saadat Abd Allah Ibrahim
Date de publication: 2004
Référence bibliographique: A close look at Saudi EFL teachers preparation in language testing نظرة عن قرب إلى تدريب معلمي الإنجليزية كلغة أجنبية السعوديين في التقويم اللغوي Abd Allah Ibrahim Al Saadatالمجلة العلمية لجامعة الملك فيصل العلوم الإنسانية والإدارية جامعة الملك فيصلVol 5 no 2 (1425 H 2004) p p 227250Al Saadat Abd Allah Ibrahim
Résumé: It is the contention of this researcher and the hypothesis of this study that EFL teachers in Saudi Arabia are in great need for further training on sound practices of language testing and performance appraisal of learners of English Although most Saudi EFL teachers have received reasonably well structured preservice training in EFL teaching many of them have had only scant opportunities to train on language testing practices This problem is intensified when we know that many Saudi EFL teachers who are serving in schools around the country arc graduates of faculties of arts and had never had any training in psychology teaching methodology or educational measurement of any kind This paper has set out to investigate the position and scope of language testing in the preservice inservice training and preparation programs of EFL teachers in Saudi Arabia as shown by training schemes delivered to such teachers The paper assessed the scope and nature of the inservice training needs of EFL teachers in Saudi Arabia in language testing as perceived by the teachers themselves
يفترض الباحث في هذه الدراسة أن معلمي اللغة الإنجليزية السعوديين بحاجة ماسة إلى تدريب أكثر في الممارسات السليمة في التقويم اللغوي وفحص الأداء لدى متعلمي تلك اللغة فعلى الرغم من أن معظم هؤلاء المعلمين تلقوا تدريبا مناسبا على طرائق التدريس في مرحلة ما قبل الخدمة، فإن كثيرا منهم لم يحصلوا إلا على فرص ضئيلة فقط للتدرب على مهارات التقويم اللغوي ويزداد حجم هذه المعضلة عندما نعلم أن كثيرا من معلمي الإنجليزية في البلاد هم من خريجي كليات الآداب ولم يسبق لهم أن درسوا أي شيء عن علم النفس أو طرق التدريس أو التقويم التربوي وقد عمدت هذه الدراسة إلى تحديد مكانة التقويم اللغوي في برامج إعداد معلمي اللغة الإنجليزية السعوديين في فترة ما قبل الخدمة وأثنائها كما تبينه الجهود المبذولة لتدريب هؤلاء المعلمين في الميدان كما قومت الدراسة مدى وطبيعة الحاجة لدى هؤلاء المعلمين في مجال التقويم اللغوي وفقا لتقديرهم هم لتلك الحاجة
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/2572
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U02M01V05I02A06.pdf10.28 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :460
Number of Downloads :278
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.