Titre: Analysis of an ACDC fullcontrolled converter supplying separately excited DC motor parallel with series DC motor loads تحليل مقوم محكوم (كامل التحكم) يغذي محركا منفصل الإثارة على التوازي مع محرك مستمر
Auteur(s): AL Turky Yusuf A
AlSubaie Obaid T
AlHindawi Mohamed M
Date de publication: 2001
Référence bibliographique: Analysis of an ACDC fullcontrolled converter supplying separately excited DC motor parallel with series DC motor loads تحليل مقوم محكوم (كامل التحكم) يغذي محركا منفصل الإثارة على التوازي مع محرك مستمر Yusuf A AlTurki Mohammed M AlHindawi and Obaid T AlSubaieJournal of King Abdulaziz University engineering sciences King Abdulaziz UniversityVol 13 no 2 (1421 H 2001) p p 4371AL Turky Yusuf AAlHindawi Mohamed MAlSubaie Obaid T
Résumé: Controlled rectifiers are widely used as a source of DC motors power supply It is important to study motor characteristics when fed from such converters Early work has studied single motor characteristics when fed from a converter This paper is concerned with the study of an ACDC fullcontrolled converter supplying separately excited DC motor parallel with series DC motor loads Continuous and discontinuous converter currents are considered The critical firing angle is deduced The margin firing angle that separates motor operation from generator operation of the separately excited machine is investigated The performance characteristics have been derived and studied for each of constant firing angle constant torque of the separately excited motor and constant horsepower of the series motor Waveforms for each load current and converter current are investigated for different modes of operation
المقومات المحكومة تستخدم بكثرة كمصادر تغذية لمحركات التيار المستمر ومن المهم دراسة خصائص المحركات المغذاة بهذه المقومات، وكذا دراسة خصائص المقومات المغذية لهذه الأحمال وقد اهتمت الدراسات المتاحة بدراسة خصائص محرك واحد عند تغذيته من مقوم محكوم وتهتم هذه الورقة بدراسة خصائص مقوم كامل التحكم عندما يغذي محركا منفصل الإثارة على التوازي مع محرك مستمر وقد تمت هذه الدراسة لكل من نسقي تيار المقوم (نسق التيار المتصل، ونسق التيار المتقطع) وقد تم تحديد قيمة زاوية الإشعال التي تفصل بين عمل الآلة منفصلة الإثارة كمحرك وبين عملها كمولد كما تم استنتاج ودراسة خصائص المقوم المحكوم وخصائص المحركين وذلك عن ثبات زاوية الإشعال، ثبات عزم المحرك منفصل الإثارة وعند ثبات القدرة الحصانية للمحرك المستمر وللتوضيح قدم البحث نماذج من الأشكال الموجية للتيارات والفلطيات المختلفة، تحت ظروف تشغيلية متنوعة
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/16134
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U08M01V13I02A11.pdf597.3 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :302
Number of Downloads :137
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.