Titre: Learning from tradition land provision and population growth the case of Saudi Arabia الاعتبار من التراث وفرة الأراضي والنمو السكاني، نازلة المملكة العربية السعودية
Auteur(s): Akbar Jamel A
Date de publication: 2002
Référence bibliographique: Learning from tradition land provision and population growth the case of Saudi Arabia الاعتبار من التراث وفرة الأراضي والنمو السكاني، نازلة المملكة العربية السعودية Jamel Akbar مجلة جامعة الملك سعود العمارة والتخطيط دورية علمية محكمة جامعة الملك سعودVol 14 (1422 H 2002) p p 4159Akbar Jamel A
Résumé: إن المهنيين في المملكة العربية السعودية وكثير من الدول الإسلامية يحاولون الاعتبار من التراث الاسلامي لإيجاد حلول معاصرة بقبول هذا المنطق، يحاول هذا البحث إقناع متخذي القرار بالطرح التالي إن سكان المملكة العربية السعودية ستضاعفون خلال العقود القادمة، وهذا يعني أن الرقعة العمرانية ستتضاعف لا محالة إن نحن حاولنا المحافظة على ذات المستوى من الخدمات والمرافق الحالية، وهذا بالطبع سيكلف الكثير ولتقليل هذه التكلفة فإن هذا البحث يقترح حلولا مستقاة من التراث تتميز بذاتيتها في التشييد والإدارة والصيانة، وذلك بتقليل تدخل الدولة قدر المستطاع
Professionals in Saudi Arabia and many other Muslim countries are trying to learn from past experiences to resolve contemporary problems Accepting such societal strategy this paper will illustrate one example of how history could be used to present an argument to change the attitude of decision makers The argument is that the population of Saudi Arabia will double in the next few decades this means that the built up area will double if the society decides to keep the same standard ofliving which will cost the society To minimize such cost the paper proposes the search for a selfbuilt system to construct infrastructure and the search for selfmanaged systems of controlling the built environment with the least possible intervention
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/13514
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U01M04V14I01A03.pdf7.93 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :169
Number of Downloads :148
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.