Titre: Thoughts about architectural education إرهاصات حول التعليم المعماري
Auteur(s): Mccue Gwald M
Date de publication: 1994
Référence bibliographique: Thoughts about architectural education إرهاصات حول التعليم المعماري Gwald M Mccueمجلة جامعة الملك سعود العمارة والتخطيط دورية علمية محكمة جامعة الملك سعودVol 6 (1414 H 1994) p p 310Mccue Gwald M
Résumé: The article highlights the key objectives for architectural education both for the present and in the future in universities of the Kingdom of Saudi Arabia The main premise is that professional practice in research based universities should include knowledge and skills drawn from both theory and practice in the field The Saudi society is committed towards maintaining its tradition and high cultural and moral values However new technologies are to be accommodated with traditions and traditional patterns of living Besides a sense of continuity is required to be maintained with the architectural heritage of the past These concerns present new challenges to Saudi architects in shaping the contemporary habitational environment which is appropriate to the Kingdom’s traditions and relevant to its future Therefore the implications of the traditional values knowledge and skills are significant for professional education The article presents fundamental goals and objectives of such educational programs
تبرز هذه المقالة الأهداف الأساسية للتعليم المعماري في الوقت الحاضر وفي المستقبل في جامعات المملكة العربية السعودية تنطلق المقالة من منطلق ينادي بأن يتضمن موضوع ممارسة المهنة في الجامعات ذات الطبيعة البحثية معلومات ومهارات مستمدة من الإطار النظري والتطبيقي في الحقل وبالنظر إلى التزام المجتمع السعودي بتقاليده وقيمة الحضارية والأخلاقية، فإن التقنيات الحديثة يجب أن تتواءم مع تلك التقاليد والأنماط التقليدية للحياة إضافة إلى ذلك، نجد أنه من الضروري الاحتفاظ بتلك الاستمرارية للتراث المعماري القديم إن الاهتمامات السابقة تمثل تحديا جديدا للمعماريين السعوديين عند تشكيلهم لبيئتهم الحديثة الملائمة لتقاليد المملكة والتي تستجيب لمتطلبات المستقبل تبعا لذلك، نجد أن انعكاسات القيم والمعلومات والمهارات التقليدية على التعليم المهني هي انعكاسات ذات أهمية كبرى تعرض المقالة للعديد من الأهداف والأغراض التي تبنى عليها تلك البرامج الخاصة بالتعليم المعماري
URI/URL: http://172.16.0.14/Dspace/handle/123456789/13482
Collection(s) :English Articles

Fichier(s) constituant ce document :

Fichier Description TailleFormat
U01M04V06I01A01.pdf2.81 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Number of visits :130
Number of Downloads :47
Login To Add Comment or Review

Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.